my heaven of books

sobota, 6 lipca 2013

Zapowiedzi wydawnicze #1: LIPIEC


Autor: Patricia Schröder
Tytuł: Morza szept
Wydawnictwo: Dreams
Premiera: lipiec 2013
- Kiedy cię widzę, chcę być przy tobie – zaczął powoli. – A kiedy jestem przy tobie, chcę cię dotykać.
Słuchałam jego słów i zatapiałam się w jego spojrzeniu. Gdyby zechciał, z miejsca mógłby mnie zamordować. Z pewnością bym się nie broniła.
- A kiedy cię dotykam, Elodie…
Jego głos wnikał w moje uszy, w moją pierś i brzuch. Wypełniał mnie od czubków palców aż po głowę, czułam, jakby mnie ktoś głaskał od środka.

Jako morska istota pewnego dnia przed Elodie pojawia się Gordian. Tajemniczy. Magiczny. Oszałamiający. Odtąd nie może przestać o nim myśleć, o jego turkusowo-zielonym spojrzeniu, jego dłoniach, które dotykają jej z zaciekawieniem. I zaczyna się domyślać, jakie tajemnice rzeczywiście kryje w sobie ocean i jak bardzo jej osobiste przeznaczenie jest związane z mrocznymi legendami Wysp Normandzkich.
Upojna saga miłosna z zapierającym dech w piersi krajobrazem wybrzeża wyspy Guernsey w tle – wstęp do porywającej morskiej trylogii.


Autor: Leonardo Patrignani
Tytuł: Wszechświaty
Wydawnictwo: Dreams
Premiera: lipiec 2013
Według teorii wieloświatów, istnieje nieskończona liczba światów, jak i nieskończone są możliwości naszego w nich istnienia. Przypuszcza się, że te rzeczywistości nie komunikują się wzajemnie.
Alex mieszka w Mediolanie, a Jenny w Melbourne. Cienka nić od zawsze wiąże losy tych dwojga – telepatyczne rozmowy, które odbywają bez uprzedzenia, w stanie nieświadomości. Aż do chwili, gdy zdecydują się na spotkanie i odkrycie prawdy, która całkowicie zmieni ich egzystencję, niszcząc wszelkie pewniki świata, w którym żyją.

– ALEX, DLACZEGO NIE PRZYSZEDŁEŚ? PROSZĘ CIĘ, NIE MÓW MI, ŻE NIE ISTNIEJESZ.
– JENNY, JESTEM NA MOLO. JESTEM TUTAJ!
– JA TAKŻE, DOKŁADNIE TAM, GDZIE TY MÓWISZ, ŻE JESTEŚ.


Autor: Aidan Donnelley Rowley
Tytuł: U progu szczęścia
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: lipiec 2013
Poruszająca powieść o miłości, dorosłości i podejmowaniu ważkich decyzji, osadzona w świecie goniących za pieniądzem, zagubionych mieszkańców Manhattanu.

Quinn jest prawdziwą szczęściarą. Ma to wszystko, czego pragną młode kobiety. Cudownego narzeczonego, który oświadczył się jej w Paryżu. Fantastyczną pracę w kancelarii prawnej. Gustownie urządzone mieszkanie. Przyjaciół. Pieniądze.

A jednak pozory potrafią mylić. Quinn przeżyła prawdziwy dramat, gry jej ukochany ojciec zginął w trakcie zamachu na WTC. Próbując uporać się z bólem i żałobą po śmierci najbliższego jej człowieka, wiele rzeczy pozostawiła przypadkowi, pozwalając innym decydować, co dla niej najlepsze. W miarę upływu czasu Quinn coraz częściej zadaje sobie pytanie, czy żyje pełnią życia, czy gdzieś po drodze odrzuciła szansę na realizację marzeń i podąża grzecznie wytyczoną przez innych ścieżką...
 


Autor: C.J Clark
Tytuł: Cień pamięci
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Premiera: 11 lipca 2013
Annabelle, której choroba po kolei zabiera wszystkie wspomnienia, przekonuje się, że ich siła może ją wyzwolić… lub zniszczyć.

Niedawno owdowiała Annabelle Storm odnajduje list zmarłego męża, Stanleya, do ich córki, Lily. Mężczyzna pisze w nim o druzgocącej lekarskiej diagnozie: początkach choroby Alzheimera wykrytej u żony. Annabelle drze list na drobne kawałki. W jej głowie rodzi się niedająca spokoju myśl, że powinna jak najszybciej zniszczyć zawartość czerwonego pudełka, w którym umieściła swoje najmroczniejsze wspomnienia z dzieciństwa, zanim dotrze do nich Lily. Chociaż nie pamięta, co dokładnie znajduje się w pudełku, wie, że nie powinno się ono dostać w ręce córki. Poszukiwania skrytki stają się coraz bardziej chaotyczne i rozpaczliwe, choroba pochłania bowiem kolejne warstwy wspomnień Annabelle.

„Cień pamięci” to wstrząsające studium podstępnej choroby odzierającej człowieka ze wszystkiego, co kochał, wplecione w historię rodziny skrywającej mrożącą krew w żyłach tajemnicę.

Autor: Glines Abbi
Tytuł: O krok za daleko
Wydawnictwo: Pascal
Premiera: 17 lipca 2013
Świat dziewiętnastoletniej Blaire legł w gruzach. Jej siostra bliźniaczka zginęła w wypadku samochodowym, a matka przez trzy lata toczyła przegraną walkę o życie z rakiem. Aby uregulować rachunki za leczenie matki Blaire musi sprzedać rodzinny dom w Alabamie i postanawia wyjechać na Florydę do ojca, jego nowej żony i syna Rusha. Tam poznaje inne życie, ale wie, że nigdy nie będzie pasowała do tego towarzystwa. Wie też, że uczucie, którym zaczyna darzyć Rusha jest zakazane, ale nie potrafi mu się oprzeć i oboje posuwają się o krok za daleko…


Autor: Tahereh Mafi
Tytuł: Sekret Julii
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 17 lipiec 2013

Julia z Adamem uciekają z kwatery Komitetu Odnowy i trafiają do Punktu Omega, przystani dla dzieci o szczególnych zdolnościach. Wreszcie są bezpieczni. Sielanka zakochanych trwa jednak krótko. Julia poznaje sekret, który może przekreślić ich wspólne marzenia o szczęściu…

  

Autor: Jessica Brody
Tytuł: 52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Premiera: 19 lipca 2013
Historia Kopciuszka opowiedziana od tyłu
Zbliża się najszczęśliwszy moment w życiu Lex. W dniu swoich osiemnastych urodzin ma otrzymać od „kochającego tatusia” czek na 25 milionów dolarów. To jej upragniona swoboda i wolność, która należy się „z urodzenia” każdemu członkowi rodziny. 
Tymczasem ojciec odracza środki z funduszu powierniczego o 52 tygodnie. Młoda celebrytka znana dotychczas z pierwszych stron gazet, kanałów informacyjnych oraz imprez dla  vipów,  musi poznać smak pracy. 
Barack Obama i Madonna pierwsze kroki robili w barach szybkiej obsługi. Walt Disney zaczynał jako gazetowy. Rod Stewart był grabarzem.

Autor: Leah Fleming
Tytuł: Córka kapitana
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Premiera: 23 lipca 2013

Tragicznej kwietniowej nocy splatają się losy dwóch kobiet. Zaskakujące odkrycie i podjęta w ułamku sekundy decyzja raz na zawsze odmienią życie ich rodzin.
Dla May Smith, podróżującej z mężem i córeczką Ellen, wejście na pokład Titanica oznacza początek nowego lepszego życia. Zderzenie „niezatapialnego” statku z górą lodową przekreśla ich plany. Ratując własne życie, May traci z oczu Joe i Ellen. Ktoś wpycha ją do łodzi ratunkowej. Kilka minut później do szalupy podpływa sam kapitan Smith i wręcza May owinięte w kocyki niemowlę. Całą tę sytuację obserwuje Celeste Parkes, żona zamożnego amerykańskiego przedsiębiorcy. Obie przyglądają się katastrofie statku targane zgoła odmiennymi emocjami: May wie, że Joe nie uszedł z życiem, Celeste żałuje, że nie wybrała się w podróż ze znienawidzonym mężem. W oczekiwaniu na ratunek między kobietami nawiązuje się nić przyjaźni, lecz wtedy May odkrywa szokującą prawdę…

I jak, widzicie coś, co Was zainteresowało? :)

16 komentarzy:

  1. "Wszechświaty" i "Sekret Julii" to moje numery jeden na lipiec:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszechświaty bym chciała i chyba tylko tą książkę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ej, ej tak nie można! O wszystkich tych książkach słyszałam, ale teraz jak je tak widzę razem, to wszystkie z wielką chęcią bym przeczytała. Ale do takich naj naj należą chyba ,,Sekret Julii", ,,Wszechświaty" i ,,U progu szczęścia":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Póki co zainteresowana jestem "Wszechświatami", ale może po lekturze "Dotyku Julii" będę polować również na "Sekret Julii" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka tytułów jak najbardziej mnie zaciekawiło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią przeczytałabym "Wszechświaty" i "Cień pamięci" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie jak tak czytam teraz o wszystkich razem wziętych do jednej kupy, to... Wszystkie są interesujące! Ale tak naj, naj to chyba "Morza szept", "Cień pamięci" i "U progu szczęścia". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę się doczekać "Wszechświatów" *.* Chętnie przeczytam też "Sekret Julii" O "Cieniu pamięci" muszę przyznać, że słyszę pierwszy raz, ale chyba znajdzie się dla niego miejsce na mojej półce ^^ /SMF

    OdpowiedzUsuń
  9. "Wszechświaty" wydają się ciekawe, choć nie wiem, czy mam ochotę na kolejną młodzieżówkę. Z umiarkowanym entuzjazmem czekam też na "Sekret Julii".

    OdpowiedzUsuń
  10. "O krok za daleko" oraz "Cień pamięci" mogą być czymś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam "Dotyk Julii" i bardzo lubię tę książkę, więc nie mogę się doczekać "Sekretu Julii". Do tego jeszcze "Wszechświaty" zapowiadają się ciekawie. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem ciekawa książek Sekret Julii i O krok za daleko.

    OdpowiedzUsuń
  13. "Sekret Julii" i "Córka kapitana" obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam na każdą z nich, najbardziej na "Sekret Julii".

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Większość książek jets w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Interesują mnie wszystkie poza "U progu szczęścia" i "Córka kapitana". Najgorsze jest to, ze "Sekret Julii" leży w tej chwili obok mnie i nie należy do mnie. Nawet nie czytałam pierwszej części, a tak straszliwie mnie kusi... P.S. Tak, tak. Leży koło mnie. Można kupić już od 5 lipca w Znak'u :)

    OdpowiedzUsuń