my heaven of books

piątek, 19 lipca 2019

Kasie West - "Może tym razem"

Autor: Kasie West
Tytuł: Może tym razem
Wydawnictwo:  Feeria Young
Liczba stron: 372
Gatunek: literatura młodzieżowa, literatura obyczajowa
Premiera: 17 lipiec

Główna bohaterki powieści "Może tym razem" to Sophie Evans. Nastolatka pracuje w lokalnej kwiaciarni w swojej małej rodzinnej miejscowości. Nie jest to praca jej marzeń, jednak dziewczyna pracuje tam, aby odłożyć pieniądze w celu spełnienia swojego marzenia o prestiżowych studiach w Nowym Jorku. Pewnego dnia w małej miejscowości pojawia się siedemnastoletni Andrew Hart, arogancki i pyskaty syn słynnego szefa kuchni. Chłopak bierze udział we wszystkich wydarzeniach, w których uczestniczy Sophie, a więc oboje są zmuszeni przełamać wzajemną niechęć. A Andrew powoli zaczyna komplikować życie nastolatki...

Kasie West to autorka, z której twórczością wcześniej nie byłam zaznajomiona. Wiem jednak, że jest ona popularną pisarką powieści młodzieżowych. "Może tym razem" to kolejna jej powieść, pierwsza przeze mnie przeczytana. Czy spotkanie z twórczością pani West zaliczę do udanych? Zdecydowanie. "Może tym razem" to barwna, dobrze napisana historia o nastolatkach pragnących spełniać swoja marzenia. To taka rzekłabym idealna wakacyjna lektura, którą można przeczytać w kilka godzin i przyjemnie spędzić z nią czas. Nie jest to oczywiście książka, która zmieni życie jakiegokolwiek czytelnika, ale zdecydowane umili mu czas interesującą i pełną ciepła fabułą.

To, co moim zdaniem jest największym minusem tej książki to trochę bezbarwni bohaterowie. Niestety, ale odniosłam wrażenie, że żadna z postaci nie wyróżnia się niczym specjalnym. Wykreowani przez Kasie West bohaterowie są płascy i nijacy, a przez to najzwyczajniej w świecie - nudni. Czytelnik w czasie lektury "Może tym razem" w żaden sposób nie jest wstanie zidentyfikować się z żadną z postaci. Przez co pomimo wartkiej akcji i ciekawej fabuły, chwilami trochę ciężko mi było przebrnąć przez niektóre strony. Pomimo tego, że autorka przedstawia subiektywne odczucia bohaterów i czytelnik przez to może poznać myśli poszczególnych postaci, to nadal nie za bardzo mogłam wczuć się w "rolę" Sophie.

"Może tym razem" dzieli się na dziewięć części - dziewięć imprez, z których każda dzieli się także na rozdziały. Te "części" to opisy popularnych kwiatów, a także ich pochodzenia. Uważam, że to ciekawe urozmaicenie ze strony Kasie West ze względu na to, że główna bohaterka powieści - Sophie, pracuje przecież w kwiaciarni. Każda część tej książki oddzielona różnymi kwiatami stanowi jakby nowy etap w życiu każdej postaci. Akcja powieści rozgrywa się tylko i wyłącznie w czasie tych dziewięciu imprez. Pozostałe wydarzenia z życia bohaterów są opisywane jedynie jako luźne przemyślenia Sophie. Bardzo ciekawy zabieg, z którym wcześniej się nie spotkałam i był dla mnie czymś nowym.

"Może tym razem" to dobra wakacyjna lektura, z historią miłosną w tle. Gwarantuje czytelnikowi przyjemnie spędzony czas nastawia optymistycznie. Jest to przyjemne czytadło, ale moim zdaniem z trochę niewykorzystanym potencjałem. Mimo to, polecam!
Moja ocena: 6/10


4 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat czytam książkę, gdzie nastolatki są bohaterami na tą chwilę mi wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. W wolnej chwili może to być odskocznia od trudniejszej tematyki, którą zazwyczaj czytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Po głębszym zastanowieniu mówię nie. Trochę za dużo tutaj elementów, które mi nie odpowiadają...

    OdpowiedzUsuń