my heaven of books

środa, 24 kwietnia 2019

T.M. Frazier - „Mroczna miłość”


Autor:
 T.M. Frazier
Tytuł: Mroczna miłość
Wydawnictwo: Kobiece
Liczba stron: 344
Gatunek: literatura obyczajowa, romans


"Mroczna miłóść" to historia o Abby i Jake'u. Abby ma siedemnaście lat i w swoim życiu przeszła przez piekło. Jej rodzice byli alkoholikami i ćpunami, nigdy jej nie kochali i się nią nie opiekowali. Siedemnastolatka jest samotniczką, nikomu nie ufa i wydaje się być pełna agresji w stosunku do całego świata. Jedyną osobą, która kiedykolwiek wykazała dziewczynie jakąkolwiek troskę była jej babcia. Niestety, jej babcia umiera i dziewczyna zostaje kompletnie sama.
Z drugiej strony mamy opowieść o Jake'u - niebezpiecznym i wytatuowanym przestępcy. Ścieżki tych obojga zupełnie niespodziewanie się krzyżują. Z niewiadomych przyczyn dziwny motocyklista Jake wzbudza w Abby uczucia, których nigdy nie czuła. Jak dalej potoczą się ich losy?

"Mroczna miłość" to opowieść o obojgu ciężko doświadczonych przez życie ludzi. Osób, które nie spotkało w życiu nic dobrego. Fabuła w pierwszej kolejności wydaje się czytelnikowi dosyć sztampowa, jednak to tylko pozory. T.M. Frazier stworzyła piękną, przesyconą realizmem i emocjami historię, którą przeczytałam z wypiekami na twarzy, ciekawa dalszych wydarzeń. Warto dodać, iż jest to debiut pisarki. Historia przez nią stworzona jest wzruszająca i straszna zarazem, przez co czytelnik czytając losy Abby i Jake nie może się nie zaangażować w czytaną opowieść. Po prostu nie może. Ja wraz z Abby przeżywałam jej upadki, smutki, a także te dobre chwile. I z przyjemnością obserwowałam rozwój relacji pomiędzy nią a Jake'em. Pomiędzy obojgiem dobrych, ale zagubionych ludzi. Ciężko im się też dziwić, mieli trudne życie i przeszli przez wiele złych wydarzeń, nie mając żadnych dobrych wzorców do naśladowania.

Zdecydowanie największą zaletą "Mrocznej miłości" jest lekkie pióro pisarki oraz dynamiczna i wartka akcja. T.M. Frazier ma ciekawy warsztat pisarski, pomimo tego, iż ta powieść jest jej debiutem, książkę czytało mi się naprawdę świetne, wręcz "sunęłam" po stronach, tak bardzo mnie ta opowieść wciągnęła. Ponadto akcja w powieści toczy się błyskawicznie, jest bardzo dynamiczna i pełna zwrotów akcji, przez co nie mogłam oderwać się od lektury. Ciągle mówiłam sobie jeszcze tylko jeden rozdział, jeszcze jeden, aż w końcu dotarłam do zakończenia i skończyłam czytać całość.

Kolejnym plusem debiutu pisarskiego T.M. Frazier jest realizm przedstawionej przez nią historii. A precyzując, chwilami mocne, brutalne opisy, które pozwalają czytelnikowi na wizualizację danej sytuacji w głowie. Przyznam szczerze, że w czasie niektórych fragmentów czułam strach, szok i obrzydzenie. Nie mogłam nie współczuć Abby i Jake’owi. Przeszli oni dosłownie przez piekło.

Jedyną rzeczą, do której mogę się przyczepić w „Mrocznej miłości” jest zbyt szybki rozwój relacji pomiędzy Abby i Jake’em. Oczywiście rozumiem, że połączyła ich silna więź i trudne doświadczenia, ale mimo wszystko zdecydowanie byłoby bardziej realistyczne, że strony autorki, żeby dać temu związkowi trochę więcej „czasu”.

"Mroczna miłość" to debiut (prawie) idealny. T.M. Frazier stworzyła piękną i klimatyczną historię, w tle z prawdziwymi problemami i dramatami. Ja, jako czytelnik nie mogłam nie zaangażować się w czytaną książkę, dzięki mrocznej fabule i realistycznej kreacji bohaterów. Na pewno sięgnę po kontynuację "Mroczne pożądanie". Serdecznie polecam!
Moja ocena: 7/10


"Mroczna miłość" to jedna z książek dostępnych na stronie księgarni pod kategorią Książki dla kobiet
Za książkę serdecznie dziękuję księgarni Tania Książka

6 komentarzy: